Tiedote uintipaikkojen koronaturvallisuuden varmistamiseksi

Päivitetty 18.6.2021 SeniorSpa noudattaa viranomaisohjeita

Tämän tiedotteen sisältö:

  1. Miten epidemia vaikuttaa SeniorSpan toimintaan?
  2. Mikä vesiliikunnassa on nyt erilaista?
  3. Mistä SeniorSpan rajoitukset ovat kiinni?
  4. Mistä tiedetään, että SeniorSpahan on turvallista osallistua?
  5. Miten laskutus? 
  6. Toimiiko asiakaspalvelu?

1. Miten epidemia vaikuttaa SeniorSpan toimintaan?

Turvallisuus on nyt tärkeintä. Tärkeää on myös, että elämää voidaan jatkaa ilman pelkoa. THL on antanut ohjeet tartuntojen ehkäisemiseksi ja SeniorSpa toimii näiden mukaisesti. Jokainen osallistuja tulee saamaan toimintaohjeet sähköpostiin. Pyrimme yhdessä toimien turvaamaan kaikkien toimintaamme liittyvien ihmisten hyvinvointia, terveyttä ja vesiliikunnan iloa ohjeiden ja säädösten pohjalta parhaan kykymme mukaan.

2. Mikä vesiliikunnassa on nyt erilaista?

Haluamme toimia vastuullisesti. Tässä toimintaohjeemme, jotta pääsemme #turvallisestitakaisinuimaan.

1. Vain oireettomana uimaan.

2.
Huolehditaan tehostetusta käsi- ja siivoushygieniasta. Käsihuuhdetta on saatavana.

3. Vältetään lähikontakteja.

4. Toimitaan ripeästi puku- ja pesutiloissa:

Kannustamme toimimaan suihku- ja pukuhuonetiloissa nopeasti. Näin kaikkien mahdollinen jonotusaika aulassa ja allastiloissa lyhentyy. Voit ottaa pyyhkeen mukaan altaalle jonotusta ajatellen, jos vaikka suihkussa on pois tullessa ruuhkaa. Samassa rakennuksessa on kahvila, jossa voi myös ruokailla, eihän tehdä sitä pukuhuoneissa. Omia eväitä voi myös syödä aulan yhteydessä olevassa lepohuoneessa.

5. THL on antanut maskisuosituksen uimahallien yleisiin tiloihin.
Tämän johdosta SeniorSpa suosittelee asiakkaille kasvomaskien käyttöä uimapaikkojen aula- ja muissa yleisissä tiloissa sekä pukuhuonetiloissa alueellisen suosituksen mukaan. Maskinkäytöllä pyritään ehkäisemään yhteiskunnan laajempaa sulkemista. Henkilökuntamme käyttää kuivalla kasvomaskeja ja visiirejä allastiloissa.

6. Osa pukukaapeista, suihkuista ja yleisten tilojen istumapaikoista voivat olla väliaikaisesti pois käytöstä.

7. Ei turhaa oleskelua uintipaikassa.

8. Tehostettu ennakkotiedotus. Altailla on turvallisuuskoordinaattori alussa opastamassa.

9. Lähetämme kaikille osallistujille sähköpostitse ” SeniorSpahan turvallisesti uimaan -oppaan”, jossa on käytännön ohjeita koronaan liittyen.

Huomioimme korona-ajan toiminnassamme viranomaisohjeet, mutta seuraamme myös tarkasti tilannetta altailla. Tiedotamme sähköpostitse asiakkaillemme toimipaikkakohtaisesti erityisesti huomioitavista asioista.

- Saunat ovat suljettuna toistaiseksi osassa toimipaikoista.

- Omia välineitä, kuten vesivöitä, räpylöitä ja kameroita ei saa nyt tuoda altaalle - uimalasit voi tuoda.

Tartunnan todennäköisyysarvio perustuu THL:n taudin ilmaantuvuuslukuihin (25 tai suurempi) ja SeniorSpan koronaryhmän tekemään riskiarvioon. Koronatartunnan todennäköisyys SeniorSpassa on kuitenkin pieni, kun huomioidaan korjaavat ja ennaltaehkäisevät toimenpiteet.

Lähde

Pahoittelemme koronasta johtuvia rajoituksia Teille ja meille. Koitetaan kuitenkin yhdessä jaksaa ja kantaa vastuu. Uinti tuo iloa ja lisävoimia!

3. Mistä uintien rajoitukset ovat kiinni?

Hallituksen linjauksesta, terveysviranomaisten päätöksistä ja toimipaikkojen ratkaisuista. Mahdollisissa altistumistilanteissa terveydenhuoltoviranomaiset ovat yhteydessä perheisiin ja ilmoittavat toimintaohjeet.

4. Mistä tiedetään, että uinteihin on turvallista osallistua?

SeniorSpa seuraa ja noudattaa viranomaisten, kuten sosiaali- ja terveysministeriön (STM), aluehallintoviraston (AVI), Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) sekä Suomen uimaopetus- ja hengenpelastuliiton (SUH) antamia tiedotteita ja suosituksia asiaan liittyen.

Tarvittaessa teemme uintien keskeyttämisessä ja jatkamisesta tiivistä yhteistyötä paikallisten terveysviranomaisten kanssa. Saattaa olla, että joudumme keskeyttämään SeniorSpa toiminnan ja jatkamme sitä vasta, kun se on varmasti turvallista.

Lähetämme turvallisuusohjeita ilmoittautuneille asiakkaille ja työntekijöille.

5. Miten laskutus?

Lasku tarvitsee maksaa vasta, kun itselle sopiva aika on varmistettu ja tiedämme, että toiminta on mahdollista aloittaa. Kaikki laskut tulee maksaa eräpäivään mennessä tai jos lasku on aiheeton tai siinä on muuta huomautettavaa, siitä tulee laittaa viesti osoitteeseen laskutus@vesiliikunta.com. 

6. Toimiiko asiakaspalvelu?

Kyllä. Jos olet jo asiakkaamme ja sinulla on ryhmäaikamuutostoiveita tai epäselviä asioita, soita meille kiireellisissä asioissa. Ellemme pysty heti vastaamaan, soitamme teille takaisin.

Olemme todella pahoillamme tämän meitä kaikkia koskettavan kriisitilanteen asiakkaillemme aiheuttamasta harmista ja vaivasta.

Haluamme toimia vastuullisesti ja huolehtia asiakkaittemme ja työntekijöidemme turvallisuudesta. Otamme mielellään vastaan kehittämisideoita, miten voisimme vielä toimia paremmin.

#turvallisestitakaisinuimaan